środa, 12 marca 2014

Camilla Läckberg - "Księżniczka z lodu"

Jakiś czas temu "obraziłam się" na romansidła. Miałam dość już przesłodzonego życia bohaterów, miłości idealnej, idealnego życia. Postanowiłam odpocząć od tych słodkości :)
Z polecenia znajomej sięgnęłam po kryminały Camilli Läckberg. Jest to szwedzka pisarka powieści kryminalnych. Jej powieści rozgrywają się w Fjällbacka - miasteczko położone na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Głównymi bohaterami są Erika Falck (pisarka) i Patrik Hedström (policjant), których drogi łączą się już w pierwszej części sagi, czyli w "Księżniczce z lodu".

 
Mówiono mi, że książki tej pisarki są lekkie i przyjemne. Nie wiem, czy moje ostatnie roztargnienie i problemy były przeszkodą w czytaniu, czy nie, ale I część nie była dla mnie bardzo lekka. Czytałam ją długo, pomimo, że miała zaledwie trochę ponad 300 stron.

Miałam nadzieję, że sięgając po powieść kryminalną, będzie więcej napięcia, mroczności, a niestety stała się romansidłem. Liczyłam na zagadkowość, zastanawianie się kto zabił "tytułową bohaterkę". Niby w ostateczności mordercą okazał się ktoś zupełnie inny niż się spodziewałam, ale nie odczuwałam tych emocji, których oczekiwałam.
Wiadomo, książkę nie czyta się jednego dnia. Ale była to jedna z nielicznych książek, którą czytałam w zasadzie z musu. Była ciekawość jak się skończy, ale raczej się męczyłam przy czytaniu. Każdego dnia liczyłam na to, że akcja się rozkręci i za każdym razem było rozczarowanie.
Osobiście wolę książki, które trzymają w napięciu, a ja mogę się identyfikować z bohaterem, wczuć się w jego emocje. W tej książce tego nie odczułam niestety.
 
 
Drugą część - "Kaznodzieja" już skończyłam :) I także napiszę co o niej sądzę.
Czy polecam tę książkę? Ze względu na II część warto przeczytać. Ostatnio od znajomej się dowiedziałam, że każda część jest coraz lepsza. Przeczytam na pewno resztę części :)
 

A Wy jakie książki lubicie? Kryminały, obyczajowe, romanse?
Chętnie zainteresuję się  polecanymi przez Was książkami.
 
Pozdrawiam cieplutko!

1 komentarz:

  1. nie odczuwałam tych emocji, których oczekiwałam - w zupełności się zgodzę!!!!

    OdpowiedzUsuń