piątek, 24 stycznia 2014

Ciasto z mikrofalówki

Pewnie każdemu z Was zdarzyło się, że zadzwonił telefon i usłyszeliście "za 10 minut będę". Szybko się zastanawiacie czym poczęstować. Szukacie po szafkach czegoś słodkiego i okazuje się, że nic nie ma, a nie zdążycie kupić.
Co robić? To proste! Wystarczy zrobić ciasto w "5 minut" :D Robi się je w jednym naczyniu - w kubku, bądź w miseczce, a piecze... No właśnie. Pieczemy je w mikrofalówce.
Pewnie patrzysz z niedowierzaniem w ekran. Też tak patrzyłam na siostrę, gdy mi powiedziała o takim cieście. A kiedy mi takie przygotowała (na moich oczach), to już uwierzyłam :D
 
Składniki:
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki kakao (takiego słodkiego, choć można też gorzkie, ale wtedy należy wsypać też 3 łyżki cukru)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki oleju
Wszystkie sypie produkty mieszamy w naczyniu.
 
Dodajemy pozostałe trzy składniki i energicznie mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
 
Wkładamy naczynie z masą do mikrofalówki na ok. 4 minuty. Trzeba pilnować, by ciasto nie uciekało nam z naczynia :)
 
No i gotowe! :)))


 

2 komentarze:

  1. Ciekawe jak smakuje :)))
    kaczuszka36

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać że mnie zaskoczył taki przepis. Nie jestem za używaniem mikro na codzień ale od przypadku do przypadku chyba aż tak nie zaszkodzi. Co więcej - z ciekawości spróbuje tego eksperymentu ;-)
    Pozdrawiam
    Beagraf

    OdpowiedzUsuń